Ik moet voor ckv een foto-opdracht maken. Ik moet een foto maken uit verschillende standen. Ik moet een ruim totaal, totaal, medium en close up.

Weet iemand wat al die standen betekenen? En hoe dat moet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.3K

Het beste antwoord

Kortom een wide-shot met zoveel mogelijk in beeld (terwijl het beeld wel interessant blijft).
En een close up is bijvoorbeeld een macro-foto of een portret zoals mijn avatar. Je kunt zelfs nog dichterop gaan zitten en alleen een oog, neus en stukje mond nemen.

De anderen zijn tussen standen.

Uitgesproken in mm van de lens: 18mm, 50mm, 70mm, 120mm.

Afbeelding 1 is een wideshot (erg moeilijk te maken en te vinden)
Afbeelding 2 zou ik een totaal/medium vinden.
(meer afbeelding kan ik niet plaatsen)

Het kan dus gewoon in de woonkamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ruim totaal is volgens mij met een gedeelte achter de persoon. Totaal zal alleen de hele persoon zijn.Medium zal bijvoorbeeld het hoofd en romp van de persoon zijn.En close-up alleen het gelaat van de persoon of object.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag mij af of dit wel fotografie termen zijn.
Close up zou kunnen maar de rest heb ik nooit gehad in mijn lessen fotografie.
Wat ik mij kan bedenken is dat je een onderwerp neemt en bij ruim totaal het onderwerp scherp steld en de rest er om heen ook op de foto zet.
Bij totaal alleen het onderwerp in beeld probeert te krijgen.
Bij medium een gedeelte er dan de helft ofzo en bij close up echt een detail fotografeert.
Bij een mens bijvoorbeeld alleen het oog.

Hopelijk heb je hier wat aan.