Is het verstandig om de batterij van de Nikon d3100 langer in de lader te laten terwijl de oplader aangeeft opgeladen te zijn?

Bij de aankoop van de Nikon D3100 vertelde de verkoper mij dat ik de batterij eerst moest laden(dat moet sowieso de allereerste keer) en hij zei dat ik hem de eerste Keer het best 5 à 6 uur kan laden, dit is beter voor de batterij.
Ik heb de accu aan het laden gezet, nu al 2,5 uur, maar het lichtje van de oplader knippert niet meer wat betekend dat het lader klaar is. Nu twijfel ik of ik hem wel erin moet laten zitten, gezien de tip die ik gekrgen heb.....
Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij vertellen wat ik het beste kan doen met de batterij..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

De lader schakelt niet uit, en gaat ook niet op volle kracht door, maar gaat over op "druppel-laden" kan dus geen kwaad, en ik laat mijn accu ook (bijna) altijd nog wat hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het geen kwaad kan om hem aan de lader te langen hangen. Ik hang ook altijd de hele nacht mijn iPhone aan de lader terwijl 'ie al na twee uurtjes klaar is. Maar hij geeft dan geen stroom meer af heb ik eens ergens gelezen! Vandaar :)