hoe druk ik panoramafoto's af

Met mijn camera kan ik prachtige panoramafoto's maken, maar kan nergens vinden hoe ik die volledig kan afdrukken. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
4.9K

Antwoorden (3)

Een printshop misschien? Ik vraag me ook af of het de bedoeling is om die dingen af te drukken, aangezien ze soms heeel groot zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan twee mogelijkheden bedenken:
Je kunt gewoon naar de Hema, het Kruidvat of een andere winkel die foto's afdrukt gaan en het op een groot formaat fotopapier laten afdrukken. En eenmaal thuisgekomen, snij je de randen eraf...
Een andere mogelijkheid is een website die zegt gespecialiseerd te zijn in panoramafoto's:
http://www.fotopanorama.nl/
Geen idee of ze goed zijn, maar de prijzen lijken me wel redelijk.
Pieter2011
12 jaar geleden
Deze foto's op A4 afdrukken heeft geen zin. De foto wordt dan heel lang en smal en daardoor erg klein (relatief). Een panoramafoto heeft alleen effect als hij groot wordt afgedrukt (Daarom maak ik ze nooit). Dus minimaal A3 formaat.
Bij de betere foto-afdruk centrales kunnen ze op rol worden afgedrukt.

Voor jezelf kan je een proefdruk maken. Dat willen zeggen dat je alleen maar een strookje print op A4 welke representatief is aan het volledige formaat. Dan kan je dit even afmeten op de grond en bepalen hoe groot je die afdruk nu wilt hebben.

Ik heb een foto bijgevoegd. Je ziet dat op de grootte van je beeldscherm je nog steeds een te kleine afbeelding hebt om goed de inhoud te kunnen zien en te waarderen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Juist bij panorama wil je goed elk detail kunnen zien, omdat je naar die foto wilt blijven kijken. Je wilt er niet achterkomen dat hoe goed je ook kijkt, je niet veel kunt zien omdat de afbeelding te klein is.