Hoe kan ik het proces van een video maken sneller laten gaan?

Ik gebruik Sony Vegas Movie Studio HD 10 Platinum. Als ik een simpel filmpje van 1 minuut met het effect dat het lijkt alsof het heel oud is en nog een muziekje eronder, dan is het met 1280x720 nog 8 minuten om het te converteren naar .rm (en dat is niet eens het formaat dat ik wil gebruiken, namelijk .mp4) Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat een stuk sneller gaat. Vooral omdat ik morgen nog een video van ongeveer 10-15 minuten ga schieten in betere kwaliteit en we niet alle tijd van de dag hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.2K

Antwoorden (2)

Wat de computer doet bij het converteren heet met een Engels woord 'renderen'. (met de klemtoon op de eerste lettergreep). Renderen is afhankelijk van brute rekenkracht. Beeldje voor beeldje worden opnieuw 'uitgerekend'. Om snel te kunnen renderen heb je een PC nodig met een bloedsnelle processor. Als je veel rendert heeft het veel zin om een PC te kopen met een CPU met 8 cores en een intern geheugen van 8-12 GB. Voor dat laatste heb je weer een 64 bit OS nodig.
Dat alles is nogal duur. Dus je moet óf geduld hebben of in de buidel tasten. Laatste mogelijkheid is de resolutie van je eindproduct te verlagen, maar dan wordt het allemaal minder mooi.
12 jaar geleden
Afhankelijk van welke processor je in je pc hebt zitten zou je een processor upgrade kunnen overwegen.

Dat zou al een hoop kunnen schelen.
Zonder dat het heel duur hoeft te zijn.

Als je me kan vertellen welke pc/moederbord je hebt, welke processor en hoeveelheid Ram geheugen / hardeschijf kan ik voor je kijken wat een nuttige upgrade zou kunnen zijn.