Wat is het verschil tussen Flash Memory, SD Kaart, en Harde schijf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.3K

Antwoorden (1)

Flash-geheugen is een soortnaam. Dit wordt toegepast in een SD-kaart. Hiervoor gelden allerlei afspraken over afmetingen en snelheid. Flash geheugen wordt ook wel solid state genoemd, omdat er geen bewegende delen in zitten.
Een harde schijf beweegt wel, vaak met 7200 omwentelingen per minuut. Hij is van glas gemaakt, met een dun magnetisch metaallaagje erop. Er zijn verschillende leeskoppen. Een harde schijf kan niet tegen vallen. Een sd-kaartje daarentegen kan tegen een wasbeurt in de wasmachine. (ik geef geen garantie!).

Nog een verschil: flashgeheugen kan beperkt worden gewist, een harde schijf onbeperkt.