Weet iemand een goede camera voor dit gebruik?

Ik heb niet echt veel verstand van camera's, dus ik vraag het hier even. Ik wil een camera met een snelle processor en een snelle sluitertijd. En het zoombereik moet ook redelijk zijn. De details moeten middelmatig goed zijn.

Ik ga de camera gebruiken voor actiefoto's te maken van mijn hond, dus vandaar de eisen. Het maakt me niets uit hoeveel hij kost, maar een lage prijs is altijd wenselijk. Verder wil ik een compacte camera, waar geen lenzen op kunnen/hoeven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Als ik jou was zou ik eens kijken naar de Panasonic Lumix serie.
De TZ10 kan wel eens precies zijn wat je zoekt. Ik heb zijn voorganger, de TZ7 en ben er meer dan tevreden mee. Had niet verwacht dat zo'n klein dingetje zo goed is, zowel qua snelheid als qua kwaliteit.
Daarnaast kun je er ook prima filmpjes mee maken.

http://www.letsgodigital.org/nl/24919/panasonic-lumix-tz10/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zat inderdaad al te denken aan de Lumix serie, maar ik vraag me af of die volledig aan mijn eisen voldoet? De zoom is goed, want die heb ik al getest in de winkel etc.
Maar kan deze camera actiefoto's aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb deze camera ook sinds kort en bevalt goed! Ook foto's van sporters gemaakt en ging goed, moet voor dieren dus ook lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb mijn beweeglijke konijnenbaby's er redelijk goed op staan.

Andere antwoorden (2)

Voor ongeveer €265,- de Fujifilm FinePix HS10
of de Nikon Coolpix S9100 Zwart.

Voor ongeveer €150,- de Fujifilm FinePix S2000HD Zwart of de Canon Powershot SX130 IS Zwart.

Heb je ook nog wat keuze. ;)
De duurdere hebben meer functies en zijn uiteraard beter.
(Dit zijn alle 4 goede camera's en Fujifilm, Nikon en Canon zitten in de top 5 cameramerken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan toch maar een digitale spiegelreflex? bijvoorbeeld de Nikon D3100
aangevuld met een 18-200mm lens of 18-135mm, dan hoef je eigenlijk nooit een lens te vervangen en heb je een 'vast-toestel'