ik kan geen foto uploaden

op Twitter wil ik een profielfoto uploaden, maar hij mag niet groter zijn dan 700k, en mijn foto's zijn allemaal gewoon groter dan dat? hoe kan ik een foto maken die kleiner is dan 700k of precies 700k? want ik wil nl. geen plaatjes van het internet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (7)

Verklein je plaatje eerst met paint, of een ander programma waar dat mee kan. Sla hem vervolgens op als JPG of PNG (geen BMP!).

Dan is de bestandsgrootte ook meteen een stuk kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in photoshop en waarschijnlijk ook het programma waar jij foto's mee bewerkt (paint misschien zelfs) hebben bijna allemaal tijdens het opslaan een functie om het formaat aan te passen, zo kan je hem kleiner dan 700 k maken.

en desnoods kan je de foto met paint gewoon verkleinen, dan opslaan, en zo doorgaan totdat je het gewenste formaat hebt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijkt U eens op deze website,waar via Internet elke foto geconverteerd kan worden én verkleind !

http://www.picresize.com/

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze pagina vind je zowel de Image Resizer die je kunt downloaden wanneer je XP als besturingssysteem hebt, als de Image Resizer Kloon voor Vista en Windows 7:
http://computertotaal.nl/article/20687/image-resizer-kloon-voor-windows-vista-en-7.html
Even goed opletten dus welke versie je moet downloaden!

Het is een heel handig programma om snel en makkelijk foto’s te verkleinen. Je klikt met je rechtermuisknop op één of meer fotobestanden en vervolgens klik je met je linkermuisknop op Resize Pictures. Daar zit dus het programma dat je zojuist hebt geïnstalleerd!

Een schermpje opent zich (zie afbeelding) waarop small, medium, large en mobile divice als standaardmogelijkheden zijn vermeld. Onder custom kun je zelf de gewenste grootte opgeven.

Als je het fotoformaat wilt verkleinen, kies je voor de optie "Make pictures smaller, not larger". En zolang je het onderste keuzevakje NIET aanvinkt, wordt een kopie van de foto met de lagere resolutie in dezelfde map gezet als het origineel. Je behoudt dan dus het exemplaar met de hoge resolutie.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
13 jaar geleden
Verkleinen van een plaatje gaat het snelste op de volgende manier:

Open je plaatje in het programma 'Paint' wat in Windows bij iedereen standaard onder 'Bureau-accessoires' meegeleverd is.

Ga naar: Afbeelding
Kies: Uitrekken/Hellen
Kies bij: Horizontaal voor 50
Kies bij: Vertikaal voor 50
Kies: OK

Daarna naar Bestand en "Opslaan als"
en een Bestandsnaam opgeven

Je heb nu een veel kleiner plaatje, wat je makkelijker kun gebruiken.
Als het nog te groot is, kun je i.p.v. 50 een lager getal invullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met microsoft winddows picture manager kun je via bewerken het formaat en de grootte van de afbeelding aanpassen. vul de gewenste grootte in , en hij maakt het dat formaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken dit probleem niet terwijl ik toch regelmatig foto's verzend. Het gratis programma Tweetdeck (andere lay-out dan twitter en handig) laadt zo foto's in die je zelf op de compu hebt staan.
Je kunt foto's ook op Flickr.com zetten. Tegenwoordig kun je dan bij de foto de twitterknop aanraken en de foto wordt ingeladen en je kunt de tekst erbij redigeren. Succes.

Toegevoegd na 6 minuten:
Oeps. Heb de vraag niet goed gelezen. Mijn vergissing.
Je kunt gratis Photofiltre of Gimp downloaden, allebei fotobewerkingsprogramma's. Daarbinnen kun je foto's verkleinen. Succes