miniDV camcorders VS harddrive/flashdrive camcorders

Ik moet mijn projectleidster overtuigen om gebruik te maken van moderne camcorders. Op dit moment gebruiken we nog miniDV camcorders met van die DV tapes. Ze wilt geen gebruik maken van de moderne technologie en dus geen gebruik van nieuwe camera's met harddrive of flashdrives.

Als we overstappen op de moderne technologie, dan moet je nog altijd denken aan budget camcorders, SD camera's dus, geen HD.

Wat zou beweegredenen zijn om haar te overtuigen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
bamibal
13 jaar geleden
De beweegredenen hangen een beetje af van waar jullie de camera's voor gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vandaag is er toevallig aangekondigd bij mij op school dat we een apparaatje hebben waarmee we met een dvtapejes-camera nu gelijk op een flash kaart kunnen opnemen. Dit gaan nu behoorlijk veel inlaadtijd schelen :)

Het beste antwoord

Als jullie veel filmen en archiveren, dan kun je aandragen dat het opgenomen materiaal van flashdrives vele malen sneller van de camera af te halen is. Om de inhoud van een miniDV-tape op een harde schijf te krijgen, ben je net zo lang bezig als de duur van de film.