foto's overzetten van camera naar harde schijf

Wanneer ik foto's wil overzetten van een camera naar de harde schijf van de computer via USB kabel, geeft het scherm van de camera "kan geen verbinding maken met computer".....wat is hier een mogelijke oorzaak van en hoe dit euvel te verhelpen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
3.3K

Antwoorden (5)

Waarschijnlijk moet je eerst de driver van de camera op de computer installeren.

Kan je de camera niet instellen als Mass storage apparaat? Meestal wel. En dan heb je geen driver nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zijn de drivers niet geinstalleerd.
Een andere eventuele oplossing is een kaartlezer aan te sluiten op de pc, werkt ook sneller dan via de camera verbinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad software van camera in de computer. Als je die software niet hebt, dan haal je het geheugenkaartje uit de camera en als je een computer hebt met een poort voor zo,n kaartje dan lukt dat op die manier ook. Als je niet zo,n poort hebt, dan kun je bij de compu winkel een klein apperaatje kopen waarin allerlei soorten geheugenkaarten kunnen worden gestoken zodat je de foto's toch in de compu kunt laden via de USB poort.. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer eens een andere usb-kabel en/of een andere poort op je computer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf gebruik ik nooit de camera verbinding. Dus wat het kan zijn weet ik niet, ik heb wel een oplossing voor je...

De camera heeft een geheugenkaart en kan je uit de camera halen. Met een kaartlezen kan je die aansluiten op de computer om hier vanaf de bestanden te halen.

Dit vind ik zelf prettiger omdat ik zo het volledige beheer heb over de bestanden en hun plek. Ook ivm het maken van backups.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is m.i. ook de gemakkelijkste manier om foto's op je PC-schijf te zetten.
Het fotobewerkingsprogramma Adobe Photoshop (Elements... of CS...) bevat tevens een 'fotodownloader', die, als je je fototoestel met je PC verbindt automatisch opent.
Via een kaartlezer gaat het downloaden ook sneller.