Ik heb een pentax Optio W60 fototoestel met de volgende batterij CN10014 Li-i0n 3,7v 650mAh merk jupio. Deze batterij is heel gauw leeg.

Welk ander merk batterij is goed voor de pentax Optio W60?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

"batterij is heel gauw leeg" is natuurlijk erg subjectief. Is dit 1 dag, 20 foto's, met of zonder flits?
Soms is het gewoon erg prettig om een 2e accu erbij te hebben. Dan kan je 1 dag schieten en in de tussentijd heb je nog een 2e paraat. Aan het einde van de dag kan je ze dan alle twee (of alleen 1tje) weer opladen.

Mocht je niet tevreden zijn met de imitatie-accu (garantie is en blijft toch tot aan de deur), dan maar de originele kiezen.

Ik heb zelf een SLR en een 2e accu is erg prettig zodat je nooit op 1 dag zonder komt te zitten. Een andere compact is voor mij prima met 1 accu (voor dit moment). Maar een 2e erbij kopen houdt ik altijd open als mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Originele batterijen zijn doorgaans toch beter na imitatie. De batterij is waarschijnlijk stuk, misschien door een keer gevallen of gestoten te zijn. Of gewoon door ouderdom.
Even een nieuwe bestellen, op het internet stikt het van de acculeveranciers...