Hoe kan ik minder slecht beeld voorkomen met een foto maken op een videocamera, ik doe min best om zo min mogelijk te bewegen, wat moet ik nu doen??

ik heb vaak met foto's maken slecht beeld, hoe kan ik da voorkomen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Een videocamera in NL maakt interlaced video. Dat betekent dat 50 keer per seconde de even of oneven beeldlijnen worden opgenomen. Als je een foto maakt, leg je dus maar de helft van de kwaliteit op helaas. Ook kun je niet flitsen met een videocamera en heb je al snel last van onscherpte bij beweging met weinig licht. Dus wil je een redelijke foto, moet je zorgen voor voldoende licht en zo weinig mogelijk beweging van het object. succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt ^^

Andere antwoorden (5)

Soms kan je in het menu van je foto camera instellen wat voor soort foto je wil maken bijv. een sport foto, dan kan je camera beweging makkelijker op beeld zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een statief kopen is een optie: gorillapods zijn heel goed en passen op elke camera.

Ook kan je AF (auto focus) aanzetten of de stabilizer aanzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de kwaliteitshoogte v/d jpeg instellen mischien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja een videocamera blijft een videocamera. Nu weet ik niet over wat voor camera je spreekt ook hoef je bij een beetje camera ook niet stil te staan als je een capture programma gebruikt van bijvoorbeeld pinnacle studio kan je gewoon een korte video maken en elk plaatje is een foto. en als je inzoomt gebruik dan een statief. En vergeet niet dat als je digitalezoom gebruikt het beeldkwaliteit achteruit gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met fototoestel dan met flits fotograveren omdat je sluitersnelheid dan sneller wordt. en als het mogelijk is in je camera instellingen de sluitersnelheid sneller zetten.