Wie heeft er een Nikon D3100?? en kan mij iets vertellen over het gebruik, de lens, enzovoort...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Ik heb zelf geen d3100 maar in de zoom.nl van deze maand staat een gebruikersreview van de d3100.

De conclusie daar is erg positief.
De minpunten zijn: de lage burstrate(3 beelden per seconde), geen aansluiting voor een externe microfoon en filmen in 1080p met max. 24bps

Pluspunten: hulpfunctie voor beginnende fotografen,beeldstabilisatie in kitlens, liveview, hdmi aansluiting.

Als ik het artikel lees dan kom ik tot de conclusie dat het een erg fijn cameraatje is. Hij wordt getest met de 18-55mm vr
kitlens en daar worden prima plaatjes mee geschoten.

Het eind oordeel is een 8,3

Ik hoop dat je er wat aan hebt, anders even naar de winkel en een zoom.nl aanschaffen, kost wel €5,95 maar moet je als investering zien toch?

En natuurlijk even bij nikon club nederland kijken op het forum

Nou succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Eigenlijk zou je hiervoor naar een andere site moeten gaan, n.l.:http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/

Evengoed: de D3100 is een zogenaamde instap reflex, d.w.z. tamelijk eenvoudig gehouden, maar wel zeer goede beeldkwaliteit. Kan ook filmen, in HD voor wat dat waard is.
Wordt standaard met de 18-55mm F3,5-5,6 geleverd, wat een eenvoudige maar scherpe lens is, waar je als beginner goed mee uit de voeten kunt. (Kan ook met de 18-105 geleverd worden, als je meer tele wilt)
Heeft wel altijd objectieven met ingebouwde motor nodig, zodat voor deze Nikon de hele vracht oudere objectieven die overal te koop staan niet een echte optie zijn, maar voor de doelgroep is dat niet zo belangrijk.
In ieder geval een prima fototoestel.