Hoe lang moet een oplaadbare batterij opladen?

Zo groot als een penllight type AA
Moeten AAA even lang laden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's
31.5K

Antwoorden (4)

Daar is geen vaste tijd voor, er zit een lampje op je lader die dat aangeeft. Als er geen lampje opzit, dan weggooien en eentje gaan kopen met lampje.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als lampje uit batterij geladen?
Of andersom
AWM
14 jaar geleden
Ligt aan het apparaat. Soms groen lampje, soms rood, soms knipperen, soms uit, zoveel typen, zoveel lampjes.
zondag
14 jaar geleden
Ben het niet met Antwoordman eens dat als er geen lampjr op de lader zit je het apparaat wegmoet gooien. We gooien al veel te veel nog goede spullen weg.
AWM
14 jaar geleden
Ja, Zondag, is ook wel weer waar...
Op mijn laad-apparaat staat dat wel, omdat het voor beide types geschikt is. Er is een schuifpaneel waarop het batterijtype moet worden gekozen met als resultaat een circa. aantal laaduren.

Toegevoegd op 22-06-2009 22:14:34
AAA 200mAh / AA 600mAh -> ong. 4.00 h
AAA 220mAh / AA 750mAh -> ong. 4.50 h
AAA 400mAh / AA 1100mAh -> ong. 7.50 h
AAA 500mAh / AA 1300mAh -> ong. 9.00 h
AAA 600mAh / AA 1600mAh -> ong. 10.00 h
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En het is geheel afhankelijk van de capaciteit van de batterij, en het vermogen van de lader!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is helemaal afhankelijk van de laadstroom die de lader afgeeft aan de batterij. Dat zou je dan moeten meten dan kun je dat uitrekenen.