Wat is op het ogenblik de beste spiegelreflex camera in de prijsklasse zeg tot ongeveer 700 euro? Is er recentelijk ergens een goede test mee gedaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (5)

Je zou eens kunnen kiken naar een Canon eos 500D of eos 550D. Consumententest is een geval van even googelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze sites vind je goede reviews van digitale camera's.

http://www.letsgodigital.org/nl/index.html
http://www.dslr.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelf sinds kort een canon eos 550d. Dit is een leuk toestel om mee te beginnen. Er zijn ook genoeg lenzen voor om meer mogelijkheden te creëren. Hij is lekker handzaam en de bediening van alle knopjes is erg makkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt in sites kijken waarin camera's vergeleken worden zoals prijsvergelijk.nl . Daarin kun je dan aan de hand van jouw wensen kijken welke camera je wilt. Het genoemde bedrag is niet magisch tenzij je echt hoge eisen gaat stellen. Je kunt ook kijken of je ervoor kiest om een spiegelreflex te nemen waarvoor je meerdere lenzen aan moet schaffen of te kijken naar een camera die een uitgebreide zoommogelijkheid heeft. Ga vergelijken en kijk waar je de kriebels van krijgt.
Succes.

Toegevoegd na 16 uur:
Een goede oplossing kan ook de nieuwe trend van hebrydecamera's zijn. Verdiep je daar eens in. Door het otbreken van het spiegelsysteem ikan de camera vaak compacter zijn dan een spiegelreflex. Voorbeeld vind je bij Panasonic, Olympus en Samsung. Ook Sony een ‘hybridecamera’ met verwisselbare lenzen uit. De NEX-5 en NEX-3 zijn de kleinste toestellen in deze opkomende categorie. Het wordt toch moeilijk met die keuze om tot een camera te komen maar voor die prijs mag je ook kritisch kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gaan voor een Nikon D3100 of D5000. Veel mogelijkheden en erg goed met hoge gevoeligheid. Ligt ook goed in de hand. Test: http://www.dpreview.com/reviews/nikond5000/ en ook www.dslr.nl/?cat=nieuws&id=0001391

Doe er je voordeel mee.