Kan je (oplaadbare) 2700GP-batterijen uit een fototoestel gebruiken ipv gewone alkaline batterijen?

Het speelgoed vd kids vreet batterijen. Nu vond ik nog een aantal oplaadbare batterijen van ons vorige fototoestel met bijbehorende lader.
Gewone alkaline-batterijen kan je niet gebruiken in een fototoestel, omdat ze dan heel snel leeg zijn.
Is het wel mogelijk om ze anderom te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (4)

Ja, dat gaat prima. Ik doe het zelf ook altijd!
13 jaar geleden
ja hoor gaat prima

Toegevoegd na 46 seconden:
is nog milieuvriendelijker ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf zou ik deze nemen: GP Recyko. Het is een nieuwe generatie en die hebben geen ontladingsverschijnsel en gaan dus langer mee, ook al wordt de camera niet gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ervaren fotograaf, heb ik erg goeie ervaringen met GP ReCyko Batterijen, wil absoluut geen andere merken meer in de camera-uitrusting hebben.