'hoe activeer je het lcd-scherm van de olympus e300 om het lcd scherm als zoeker te gebruiken'?

Ik heb net de olympus e300 gekregen, en alles werkt prima! wat een heerlijke camera, maar nergens noch in de handleiding nog op internet kan ik vinden hoe ik het lcd scherm als zoeker kan gebruiken. Ik kan wel foto's terug kijken op het lcd scherm, en instelling zien en aanpassen, maar niet via het lcd foto's maken!

Groetjes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
1.3K

Antwoorden (3)

dit is de gebruikershandleiding.
http://www.gebruikershandleiding.com/Olympus-E300/handleiding-5-2418.html

Toegevoegd na 2 minuten:
maar ik denk dat deze optie niet op dit model zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij zoekt is de LiveView functionaliteit...
http://www.examedia.nl/x01/live-view-wat-is-het-wat-kun-je-er-mee.html

Dat zit helaas niet de camera die jij hebt. De latere modellen van Olympus hebben deze functie wel. Jouw camera is kennelijk de oud en toen was het nog niet geïmplementeerd. Je zou eventueel nog even kunnen kijken of er nog nieuwe firmware beschikbaar is voor jouw camera. Maar ik betwijfel of ze deze functionaliteit hebben toegevoegd. Je kunt natuurlijk wel een hoek zoeker kopen voor jou camera. Daarmee kan een wat gemakkelijker de camera op een lager standpunt gebruiken.

Of je kan misschien de camera op een computer aansluiten en via de computer met liveview werken. Ik weet dat deze oplossing aanwezig is voor de Canon en Nikon camera's. Die software zelf is vaak niet goedkoop en wordt vaak gebruikt door professionele fotografen. Maar de oplossing ligt er, ik weet alleen niet of dit er ook ligt voor Olympus camera's.

http://www.olympus.nl/consumer/dslr_6749.htm