moet ik een film maken ??? en wie weet er een goede site voor en wat materiaal ik moet gebruiken??

ik wil een film maken
genaamt ......vs tv
maar ik weet niet hoe ik dat het best kan doen :
ik heb een :
camera (moet ik van mijn vader lenen
ipod (met camera )
laptop (met camera )
wil je a.u.b. (als het kan ) een leuke of handige site erop zetten
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Je vraag is wat onduidelijk, want je moet geen film maken hoor? In ieder geval niet van mij.
Maar als je het dan toch doet en je wil origineel zijn dan zou ik het doen met én de camera van je vader én die van de ipod én die van de laptop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je toch een film wilt maken kun je aan materiaal gebruiken wat je wilt.
Maar het ruwe materiaal is nog geen film.
Je moet heb bewerken.
Muziek erbij zetten, titels maken.

Daarvoor is er wel gratis software, hoe dat werkt weet ik niet.
Zie de bron.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/344378-Film-bewerking
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad een beetje onduidelijk. Wat voor een film wil je maken dan? Een speelfilm? Documentaire?

Sowieso is waarschijnlijk een echte camera beter om te gebruiken, als je echt wat serieus ermee wil. Een camera is (meestal) wat uitgebreider zodat je bijvoorbeeld handmatig kan scherpstellen, je kan het diafragma handmatig bijstellen (zodat bijvoorbeeld je de persoon lichter wordt dan de witte muur die erachter is, anders zou die persoon met automatische diafragma een zwarte schaduw worden).

Het filmen zelf is makkelijk te leren, maar om doelgericht te filmen is een ander verhaal. Je moet dan erg veel inzicht hebben en vooral als je met een draaiboek werkt zoals bij een (korte) film, is planning heel erg belangrijk. Ik adviseer dan ook om - wat voor een film je dan ook wilt maken - goed te kijken naar hoe het gedaan wordt. Bij korte films: zoek dan op een videowebsite zoals Youtube.com op "korte films" en op "short movie". Kijk hoe ze in elkaar zitten, wat goed of wat zelfs slecht is. Als je een documentaire wilt maken, doe dan hetzelfde maar zoek dan op "documentaire" of "documentary". Je kan natuurlijk ook de woorden "maken" of "make" toevoegen om te zien hoe het moet.

Een "Wilders" film - zoals Fitna - is bijvoorbeeld makkelijk te maken, het is gewoon een verzameling van beelden, foto's en geluiden. Het is dus een kwestie van oefenen! Begin dus liever klein.

Als het duidelijker wordt wat je wilt maken, dan kan ik er beter op inspelen!