Gaat er ooit een nieuwe 'standaard' komen voor geluid bij stereo installaties ?

We hebben HDMi en SPdif, komen er nog andere in de toekomst ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Ofschoon ik nog niets in mijn glazenbol kan waarnemen....
Wat versta je onder "standaard" ?
Standaard was analoog met een aantal specs. (mono-stereo-SQ-4D). Daar kwam later digitaal bij met o.a. de specs. (mono-stereo-SQ-surround 5.1-surround 7.1-dolby HD-DTS HD, eventueel met diverse bitrate uitvoeringen).

Het door jouw vermelde HDMI en/of SPdif is een systeem van transport!! en heeft weinig of niets met een standaard te maken.

Een direct antwoord is dus moeilijk te geven, maar misschien krijgen we HDMYXZ (vraag me niet wat het is, de toekomst zal het leren)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

vast wel.
de ontwikkeling gaat altijd door.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom wordt op dit antwoord negatief gereageerd?
dit is toch een correct antwoord??