Watvoor installatie heb je nodig om het volgende voor elkaar te krijgen (zie uitleg)?

Ik wil graag 1 stereo installatie maar met boxen in diverse ruimtes in huis.

Stel ik wil geluid hebben in ruimte 1 en 2 dan zet ik de knopjes 1 en 2 aan.

Wil ik geluid in ruimte 3 dan zet ik het knopje 3 aan.

Etc.

Bestaat er zoiets?

Toegevoegd na 10 uur:
Eigenlijk is het realistisch dat het geluid maar in 1 kamer tegelijk is dus niet in meerdere kamers.

Aantal ruimtes ongeveer 3.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Heel simpel: een versterker met meerdere uitgangen kopen die je individueel aan en uit kunt zetten (kan meestal wel) en een paar meter extra boxsnoer ;).

Wil je overal stereo geluid? Gaat het om muziek en/of hard volume? Ff op een rijtje zetten, dan weten de mensen bij Correct en Staffhorst zeker wat je nodig hebt en met een beetje geluk de plaatselijke pipo bij Mediamarkt ook, maar daar geef ik geen garantie op ;).

Hangt ook een beetje af over hoeveel ruimten je praat, ga je richting 6 of 8, dan heb je een iets uitgebreider (niet standaard, dus duurder) apparaat nodig.

Succes met zoeken!

Een paar links, grofweg oplopend in prijs, specialisatie en kwaliteit:

Toegevoegd na 19 uur:
3 ruimten stereo-geluid is geen enkel probleem. Als de kwaliteit huis-tuin-keuken mag zijn, kun je bij Mediamarkt voor 300-500 euro prima slagen, Kenwood, Sony prima.

Als je wat betere kwaliteit wil, is Marantz een veilige en goede keus. Al 10-tallen jaren een topmerk.

Heb je geld teveel ;) en vind je design belangrijk, kun je kijken bij Bang&Olufsen, wel oppassen, je wordt erg hebberig van de website en helemaal als je in een B&O winkel staat. Tip: portemonnee thuis laten haha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het mono mag zijn is het vrij simpel en relatief goedkoop. Een 100volt versterker van voldoende vermogen en per ruimte een volumeregelaar met luidspreker(s). Voor achtergrondmuziek is mono geen probleem. Voor de prijs van zo`n systeem moet je denken aan €500,= voor de versterker en per zone €100,= voor de regelaar en luidspreker . De echte stereo homesystemen zijn veel duurder. Op een gewone hifi versterker kun je niet ongestraft luidsprekers bijschakelen de minimum impedantie is namelijk maar 4 ohm dus als je luidsprekers bijschakelt ga je onder die waarde komen. Tevens beinvloedt het in en uitschakelen van luidsprekers het volume in de andere kamers.

Toegevoegd na 1 uur:
Dat maakt het een stuk simpeler een luidspreker switchbox zoals bijgevoegd is dan een mogelijkheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.marktnet.nl/10-way-speaker-switch-box-6615854.htm#Zoom zoiets?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dit is een mono luidspreker switch en ook nog eens 100 volt. Je moet een stereo hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraagje aan CVW, wat is een 100volt versterker?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een versterker waar meerdre speciale 100v luidsprekrs op parallel aangesloten kunnen worden
Er bestaan diverse systemen voor dit doel, van diverse merken en diverse kwaliteit. Zelf iets in elkaar knutselen op basis van een normale versterker is niet eenvoudig en geeft uiteindelijk een zeer onbevredigend resultaat, terwijl je dan even goed gauw een EUR. 700,00 kwijt bent aan gemaakte kosten. Ik zou ( maar ik kan moeilijk in een ander zijn portemonnee kijken) maar door sparen en voor een originele set gaan, welke door de fabrikant zo is ontwikkeld.

http://www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1G1GGLQ_ENNL340&q=bose+Muziekcentrum&btnG=Zoeken&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Dit is een voorbeeld. (deze sets worden ook regelmatig gebruikt aangeboden, gewoon even op marktplaats speuren)