ik heb een kenwood radio en als ik hem aan zet, springt hij daarna op protect.en hij tikt dan. Weet iemand wat er kapot is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
7.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je zeker dat het een radio is en geen tijdbom? ;-)

Antwoorden (3)

Autoradio?
Als de accuspanning onderbroken is geweest moet je een anti-diefstalcode intoetsen om hem weer te laten werken.
De code staat op een kaartje dat je bij aankoop erbij krijgt.
14 jaar geleden
Zijn de luidsprekers goed aangesloten en van de goede impedantie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt alsof er kortsluiting gemaakt wordt. Om dit te checken moet je eerst de luidsprekerskabels achterop de versterker afkoppelen. Als de versterker dan nog steeds blijft 'tikken' zal hij waarschijnlijk gerepareerd moeten worden.

Als hij nu niet meer op 'protect' gaat, moet je de kabels opnieuw aansluiten. Let er goed op dat er tussen de rode (+) en zwarte (-) luidspreker aansluitklemmen van de versterker geen (miniscule) koper draadjes contact met elkaar maken! Check dit ook aan de kant van de luidsprekers.

Het kan ook nog aan de kabels naar de luidsprekers liggen: je heb toch geen spijkers of nietjes o.i.d. door de kabel heen geslagen of een kabelknagende cavia hebt rondlopen waardoor er kortsluiting is ontstaan?

Als laatste kan het aan de luidsprekers zelf liggen, zijn ze opgeblazen tijdens een feestje?