wat is een goeie dynamische allround microfoon?

het liefst inzetbaar voor akoestische gitaar, vocalen en gitaarverstekter

de shure sm57 heb ik geprobeerd maar dat was hem niet voor mij. iemand andere suggesties?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yesss, tell me, tell me! +

Het beste antwoord

Probeer de Sennheiser E945 en hogere nummers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoi Menno,

de shure Sm 57 voldoet je niet, de SM 58 geprobeerd?
Was de sm 57 gevallen /tweedehands/ beschadigd?De SM s zijn zo DE standaard, dat als die niet voldoen je - met alle respect- eens zou moeten kijken wat er met je systeem aan de hand is.
Heb je hem gebalanceerd gebruikt, de juiste afsluitimpedantie gebruikt en een aural exiter toegepast?
Je komt dan op een zo door en door beproefd concept terug dat als dat niet voldoet, je alle andere factoren eens moet analyseren, vind ik.
MET ruim 30 jaar professionele versterking achter de knopen en ervaring in bouw en ontwerp van grote systemen kan ik er slecht bij dat je struikelt over Shure.
Ik heb geen belangen of aandelen in deze producent, maar als cola heb je COCA COLA en PEPSI, bij de microfoons is dat equivalent met Sennheiser en Shure.
Mij bekruipt het idee dat je ergens verstopt een heel lullig probleempje hebt, wat de performance verziekt.
Het lijkt me dat het opsporen daarvan je VEEL verder brengt dan met microfoons verder te stoeien.
Je mag het hardgrondig met me oneens zijn.
Soms ontdek je de storing pas geruime tijd later......
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je zeker dat je een originele SM 57 geprobeerd hebt er zijn namelijk Fake`s in de handel die er precies hetzelfde uitzien tot aan de verpakking toe, maar niet zo klinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee een echte shure nieuw gekocht bij feedback
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien dan eens aan een zg condensator microfoon gaan denken bv van shure of akg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een rode nt1 dat is een condensator. maar wil eigenlijk geen 48 v nodig hebben. daarbij is een dynamische mic minder gevoelig voor beschadiging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer dan de AKG C1000s eens deze kan ook met een batterij werken ik denk dat hij beter zal klinken als je Rode in ieder geval eerlijker. Als iets wilt hebben dat mechanisch even sterk is als een SM58 of 57 zal het moeilijker worden.