Is DTS HD Master audio spoor exact hetzelfde als het gewone DTS alleen dan met een hogere Bitrate?

Mijn Denon (avr 2807) ondersteunt geen DTS HD Master. Als ik nou een DVD speler zou kopen die het DTS HD Master omzet naar een DTS spoor, met dezeflde bitrate (dacht dat dat mogelijk was?) , zou het verschil met het gewone DTS HD Master spoor dan onmerkbaar zijn voor het menselijke oor?
Iemand ook ervaring met het DTS HD Master spoor (met audioapparatuur op mijn niveau of hoger)? Is het een grote verbetering ten opzichte van het oude DTS?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

DTS hd geluid krijg je alleen in combinatie met een blu-ray speler en een dts hd receiver , niet met een dvd speler. En het geluid is dan veel meer surround als je dan genoeg speakers hebt 2 front 1 center 2 midden 2 achter en 1 subwoofer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de ontwikkeling van blu-ray dvd's waarmee het beeld op een hogere resolutie is getild, kon men met het geluid niet achter blijven en is er Dolby HD en DTS HD ontwikkeld.
Beide systemen hebben een beduidend hogere bitrate waardoor het gehele geluidsbeeld transparanter wordt. Helaas hoord hier ook een ander type decoder bij om dit op de juiste manier weer te geven. Let op bij aanschaf van nieuwe apparatuur !!
Een goede normale DTS weergave is aanzienlijk beter dan een slechte DTS HD weergave.