Moet een auto speaker ingespeeld worden?

Ik heb zojuist een nieuwe toyota yaris hybride gekocht.
Het geluid kan ik niet harder dan 40 van de 100 zetten want daarna klinkt het niet meer zuiver.
Moeten deze boxen ingespeeld worden?

2 jaar geleden
in: Audio
2.1K
ronron1212
2 jaar geleden
Nee ga eens bij de garage langs.
Thecis
2 jaar geleden
Waarschijnlijk worden de boxen overstuurd. Bijna alle speakers gaan vervormen vanaf 40 tot 60% van hun totaal vermogen. Dus het verbaasd me niets. Dit los je op door andere speakers met een hoger vermogen te nemen.
Het zou ook kunnen dat de speakers niet goed zijn. Dit kan je laten checken bij de garage.
TurfGraver
2 jaar geleden
Speakers hoeven niet ingespeeld te worden.
Alleen audiofielen denken dat dat moet. ;)

Antwoorden (1)

Nee, inspelen van autospeakers is niet nodig. Bij vroege vervorming (in jouw geval) is het wenselijk om de speakers te vervangen door speakers met een hoger vermogen.
jc54