Waarom wordt de microfoon van mijn smartphone uitgeschakeld als ik een koptelefoon aansluit?

Als ik 2 koptelefoons aansluit op mijn Samsung smartphone kan ik niet meer bellen want dan is de microfoon uitgeschakeld.

3 jaar geleden
in: Audio
1K
LeonardN
3 jaar geleden
Ik kan iets soortgelijks voor elkaar krijgen, echter dat doe ik dan niet met een koptelefoon, MAAR met een headset waarvan de microfoon los is gekoppeld.
ALS jij dus hetzelfde doet denkt jouw smartphone dus een microfoon te detecteren terwijl die niet zit aangesloten in de realiteit. Toch zal deze dan de interne microfoon uitzetten. Als ik een echte koptelefoon aansluit heb ik dit probleem echter niet. Dan blijft de interne microfoon actief. Verzeker je er dus van dat je niet met een headset te maken hebt. Of een headset waarvan de microfoon is uitgeschakeld via een schuifje oid. Dit kan je ook zien aan de connector, een koptelefoon heeft een 3 pins connectot een headset een 4pins connector. Links 3pins rechts 4pins (schakelt interne mic uit). https://www.circuitbasics.com/wp-content/uploads/2015/03/Audio-Plugs-BBB.jpg

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk neemt de microfoon van de koptelefoon het over.
Deze kun je uitschakelen door een app als Lesser Audio Switch te installeren:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nordskog.LesserAudioSwitch

Sluit de koptelefoons aan -> Ga naar de instellingen van deze app -> Schakel microfoonschakelaar in -> Tik op het microfoonpictogram -> Selecteer ‘interne microfoon’