Hoe kun je een Dvd omzetten naar VHS/van digitaal naar analoog?

Hoe je videobanden om kunt zetten naar DVD is simpel, maar als je wil zoeken hoe je een DVD op een VHS videoband over kunt zetten is er nergens een antwoord te vinden. Ik heb onlangs de op VHS band opgenomen WK voetbal 1974 en 1978 bekeken en het werd weergegeven zonder kwaliteitsverlies terwijl ik al diverse malen heb meegemaakt dat DVDs het soms af laten weten. Ook heb ik nog een groot aantal lege super vhs banden en wil daar als reserve copie mijn meest dierbare opgenomen videofragmenten zetten omdat ik immers altijd weer kan digitaliseren. Wie heeft een idee hoe ik dit moet fiksen, want op Google is niks te vinden.

4 jaar geleden
in: Audio
2.9K
TurfGraver
4 jaar geleden
Zal van de mogelijke in en uitgangen van de VHS en DVD spelers afhangen.
Maar eh, vergis je niet, kwaliteit van magneet band (VHS) gaat snel achteruit.
LeonardN
4 jaar geleden
Sorry maar dit is echt nonsens.
DVD en videoband zijn beide passé.
Waarom zet je het niet gewoon op een harde schijf of SSD? De kwaliteit van DVD is veruit superieur ten opzichte van VHS-banden.
VHS-banden verliezen naar verloop van tijd aan kwaliteit.
DVD's verliezen nooit aan kwaliteit, maar worden wel een keer onleesbaar. Daarom dus je DVD's overzetten naar HDD, of SSD en zorgen dat deze gebacked up zijn.
Dan heb je nooit problemen met verlies of kwaliteitsverlies. "WK voetbal 1974 en 1978 bekeken en het werd weergegeven zonder kwaliteitsverlies"
Hoe heb je dat gemeten? VHS staat bekend om zijn achteruitgang in kwaliteit, en zijn lage kwaliteit ongeacht verlies.
https://currentpixel.com/articles/video-transfer/vhs-tapes-lifespan-deteriorate/
svetivlas
4 jaar geleden
@LeonardN, "WK voetbal 1974 en 1978 pasgeleden bekeken en het werd weergegeven zonder kwaliteitsverlies. hoe heb je dat gemeten? " Ik heb de wedstrijden beide destijds op TV gezien en natuurlijk opgenomen. Nu, een dikke 40 jaar verder, heb ik ze bekeken en ik kan niet zeggen dat de beeld of geluidskwaliteit slechter was dan ik me die van destijds rechtstreekse uitzending kan herinneren. Ben benieuwd of de DVD's
het ook zolang uithouden.
LeonardN
4 jaar geleden
Het is dus een aanname uit herinnering. Geen bewijs dus. Je stelt dus iets zonder bewijs. VHS heeft kwaliteitsverlies.
Zet de videoband over op een digitaal medium, bekijk* de videoband 20x EN het digitale medium ook 20x (die laatste stap mag je overslaan als je weet dat dit onzin is) zet de videoband wederom over naar digitaal en vergelijk.
*Aanzetten en terugspoelen, aanzetten en terugspoelen. "Ben benieuwd of de DVD's het ook zolang uithouden."
Nee, daarom ben ik ook tegen het branden op DVD, dat doe ik daarom al jaren niet meer, maar daar blijft de kwaliteit werkelijk zonder kwaliteitsverlies TOT ze wegrotten.
Je maakt in mijn ogen dus een vals vergelijk. DVD zijn slecht DUS wil ik alles op videobanden.
Maar dat is een veel gekkere keuze. Het antwoord is natuurlijk digitaliseren en zorgen dat het digitale bestand gebackupped is, op een HDD of SSD of voor mijn part op de cloud. Nogmaals VHS EN DVD's zijn oud nieuws. Maar goed dat zei ik al precies in mijn eerste reactie.

Het beste antwoord

Sluit de DVD-speler aan op de VCR en de VCR op de TV zoals in het plaatje.

Zet de VCR op play/record.
Zet de DVD-speler op play.
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Ook heb ik nog een groot aantal lege super vhs banden en wil daar als reserve copie mijn meest dierbare opgenomen videofragmenten zetten omdat ik immers altijd weer kan digitaliseren. Ik weet niet hoe je dat hebt opgenomen (met welke videocamera), maar als dat een digitale camera is, is het aan te raden om deze op een PC te zetten. Dus digitaal te houden. Tussen een conversie digitaal>analoog>digitaal gaat namelijk altijd kwaliteit verloren.