hoe kan ik muziek van versterker op computer laten afspelen?

Ik wil een internet radio station beginnen nou heb ik de muziek op LP en Cd en die zijn aangesloten op de versterker hoe kan ik het geluid van de versterker naar de computer krijgen zodat mijn streaming programma het kan livestreamen op het internet

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Audio
2.9K

Antwoorden (2)

Zelf heb ik de stereo-uitgang versterker (bij mij twee tulpenplugs) met een kabeltje verbonden aan de geluidsingang computer.
Nieuwe geïntegreerde versterkers bezitten steeds vaker een USB klasse B-ingang, een aansluiting die je enkel kunt gebruiken om een verbinding te maken met een computer.
Toegevoegd op 20 oktober 2019 10:54: afbeelding
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
en waar kan ik zien of ik die heb? gewoon ergens op de achterkant?
SimonV
4 jaar geleden
Ja. Het kan ook zijn dat je al een USB-aansluiting hebt (zie foto en link voor meer info).
LeonardN
4 jaar geleden
+
De versterker moet dan een OUT hebben, kan wellicht ook nog digitaal zijn S/PDIF (coax of optical). IN/inputs werken hier niet voor. https://www.mastersoundonline.nl/wp-content/uploads/a12-back.jpg
Bij deze zouden fe "pre out" zou werken en de "PC-USB"
De rest zijn ingangen/inputs.
Via een mixer.

Normaliter als je meer met muziek doet dan zelf luisteren is een mixer of mengpaneel een must. Je kan dan een nummer van CD aflaten spelen en alvast het nummer van de plaat op laten komen.

De aansluiting is dan als volgt.

CD+LP > Mixer > PC+Versterker