Wanneer kon de eerste muziek opgenomen worden, en worden afgespeeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Eigenlijk was dit in 1877 toen Thomas Edison er als eerste in slaagde geluid op te nemen en vervolgens weer af te spelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
In dezze link staat het wat specifieker

http://www.scholieren.com/werkstukken/3392
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Hij was dus niet de eerste...

Andere antwoorden (3)

Het eerst dat muziek werd opgenomen was op bandrecorders volgens mij. Ik schat dat dit voor het eerst in de 50-60er jaren was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op 9 april 1860 heeft een uitvinder (Edouard-La,con Scott de Martinville) Clair de la lune opgenomen. Je kunt deze opname op de genoemde website beluisteren. Dit is waarschijnlijk de eerste muziekopname.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke bron :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK, mr. De Martinville heeft gewonnen...
Ofschoon Edison de naam heef met "mary had a little lamb" Als opname heeft Antwoordman zoals gewoonlijk het juiste antwoord, totdat er nog een eerdere versie gevonden wordt.
Von Daniken heeft gelukkig geen meldingen ontrend deze gedaan, dan zit je met het onderzoek en met het waarheidsgehalte.
Edison heeft veel gepikt en wist mensen in te kopen die zeer geniaal waren als Nicolai Tesla.
Laatst genoemde is nu ook posthuum erkend als de bouwer van de eerste zender.(ipv. Marconi)
De tot nu toe eerste geluidsopname werd met lichtsterktevariatie (lichtmodulatie)vastgelegd op fotografische wijze, je zou het dus ook optische muziekopname kunnen noemen. Dat doen we nu in wezen weer met de blue Ray.(alleen dan digitaal, de genoemde opnamen waren analoog, vergelijkbaar met de latere lichspoorfilms, die het geluid op de film meedroegen door grotere en kleinere doorzichtige rondjes op een zwarte filmstrook.
Frankrijk lag al voor met fotografie , Lumiere en Daquerre die de fotografische plaat en bewegende filmbeelden uitgevonden hebben.
Blijkbaar hebben anderen die techniek als medium gezien waarmee je geluid vast kon leggen.
Ten opzichte van de tinnen rol, de toeter en het zwengeltje van Edison een veel verfijndere methode , maar bewerkelijker.
Sommige mensen waren hun tijd te ver voorbij.
Het nadeel is dat genieen slimme mensen nodig hebben die hun genialiteit zien en kunnen toepassen.
Edison was vooral begiftigd in het zien van waarde in uitvindingen van anderen.
Deze mensen kocht hij in. af , om of maakte hen het leven zuur. Zo is hij wereld beroemd geworden alhoewel het eigenlijk een dikke boef was.
Maar zien we dat niet veel meer?
De uitvinder van de TL buis is er nauwelijks een cent wijzer van geworden, net als de uitvinder van de printplaat, deze twee technieken zijn door Philips in de wereld gezet en wereldberoemd geworden.
Bij lang en goed zoeken blijkt vaak dat uitvindingen aan de verkeerde toegekend zijn.
Het is daarbij niet ondenkbaar dat de grote mannen veel
werk van ongefortuneerde uitvinders onder ogen kregen en het doodleuk octrooieerden.
Ook Einstein heeft zelf beweerd dat het belangrijkste van een uitvinder/ontdekker het geheimhouden van zijn bronnen is.
Soms blijkt toegekende genialiteit gewoon goed jatwerk te zijn.