Hoe kan ik mijn cd speler aansluiten op bose soundbare 700?

Is het mogelijk om een cd speler met optische aansluiting en ook tulp aansluitingen om direct aan te sluiten op mijn bose soundbar 700?
Of kan het ook via mijn televisie?
Ik heb een LG OLED 55C6V deze heeft naast optisch ook een tulp audio in aansluiting!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Audio
13.4K
TurfGraver
4 jaar geleden
De soundbar heeft toch een optische ingang?
Dus als je CD speler een optisch uitgang heeft kan dat prima.
TurfGraver
4 jaar geleden
"deze heeft naast optisch ook een tulp audio in aansluiting"
Is optisch uit.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Kan dat zonder tussen versterker ?
LeonardN
4 jaar geleden
Ja. De bose is een actieve speaker.
paulus811
4 jaar geleden
Wil niet lullig doen, maar je hebt een fantastische OLED tv en een top subwoofer. En daar wil je een jaren 80 apparaat op aansluiten? Kun je de cd's niet eenmalig op een medium (NAS, laptop of iets dergelijks) plaatsen in de hoogste kwaliteit en dan via Bluetooth streamen?
paulus811
4 jaar geleden
ehhh subwoofer is soundbar...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hè Paulus absoluut niet lullig hoor. Je hebt wel een punt echter ik heb wel een laptop maar die van mijn werk en die mag en kan ik niet voor prive doeleinden gebruiken. Thuis alleen een desktop. En aangezien de blue Ray 4K niet de cd’s goed afspeelt maar wel goed op een cd speler. Lijkt het voor mijn vrouw handig om een speler daarop aan te sluiten. Zij kan niet zo goed overweg met de nieuw technieken.
By the way ik heb den complete set van bose sub en surround boxen.
Is aan te raden. Alleen worden de buren soms niet zo blij
paulus811
4 jaar geleden
Die soundbar 700 heb ik gehoord met bijpassende sub. Klinkt inderdaad goed. Lekker uit testen met het nummer 'Losing it' van FISHER :-) Ik begrijp dat je de cd speler wilt houden voor je vrouw.
paulus811
4 jaar geleden
Als de desktop in de woonkamer staat, dan zou je nog kunnen overwegen om de cd's daarop te zetten en via een bluetooth adapter naar de soundbar te sturen. Als de pc op een andere etage staat, wordt dat onhandig. Dat je het niet op de bedrijfslaptop wil en kan doen snap ik wel. Je zou ook de muziek nog op een telefoon kunnen zetten en dan streamen. Mijn vrouw heb ik van het gemak kunnen overtuigen om het op die manier te doen. De fantastische Logitech Harmony Elite afstandbediening helpt daar enorm bij. Je stelt eenmalig een activiteit in, bijvoorbeeld 'audio streamen' en de hub van de Logitech zet alle benodigde apparaten aan en zet ze op de juiste ingang. Enige wat je dan nog moet snappen is hoe je de muziekapp op de telefoon bedient. Met die optie heb je dan meteen alle muziek van Spotify, eventueel gratis, tot je beschikking.

Antwoorden (1)

Op 2 manieren wellicht.

CD-speler optical OUT>optische kabel>optical IN Bose

"Ik heb een LG OLED 55C6V deze heeft naast optisch ook een tulp audio in aansluiting!"
Ik neem aan een Tulp audio IN en een optical OUT.

Dan kan:
CD-speler tulp OUT> tulpkabel > tulp IN TV (EN dan) TV optical OUT > optical IN Bose.
Maar dat is knoeiwerk. Dan moet je 3 apparaten aanzetten en op meerder afstandsbedieningen rommelen. Maar aan de andere kant, nu hoef je niet steeds met de optische kabel te wisselen.
====

Ik zit te slapen. (met dank aan TurfGraver).

-Zou TV via HDMI (ARC) aansluiten op bar en CD via optisch op bar (als kan).-

Dus TV(HDMI ARC)>HDMI-kabel>Bose(HDMI ARC)
CD opt OUT> optical cable >Bose opt IN
Toegevoegd op 26 mei 2019 14:25: tekst
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Uiteindelijk moet je gewoon kijken naar OUT vs IN. Een uitsturend apparaat moet een OUT hebben, het ontvangende apparaat een IN van hetzelfde type. OF je moet met converters gaan werken.
TurfGraver
4 jaar geleden
Zou TV via HDMI (ARC) aansluiten op bar en CD via optisch op bar (als kan).