Mijn elektrische gitaar bromt luid en er komt dus ook geen geluid meer van de snaren, wat is er mis?

Voor extra uitleg. Ik zette hem na gebruik in de standaard en stootte de jack-input (met kabel er nog in) heel licht tegen de standaard. Mijn versterker stond nog aan en begon gelijk op vol geluid te brommen. Ik heb een andere kabel geprobeerd en het probleem bleef. Ik heb alleen even de jack losgedraaid en het lijkt alsof er 1 draadje aan de binnenkant los is gekomen. (als er normaal gesproken 2 draadjes aan vast moeten zitten). Ik heb een soldeerbout en vraag me af of ik dit probleem zelf kan oplossen. En wat de kosten kunnen zijn van evt. reparatie. Het gaat om een G&L tribute Asat.
G&L tribute Asat classic*

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Audio
2.8K
TurfGraver
5 jaar geleden
Draad weer vast solderen lijkt mij goed idee.

Het beste antwoord

De brom wordt veroorzaakt door de losse draad, die komt tegen het conact punt van de andere draad.
De losse draad vast solderen is de oplossing maar niet aan de andere vast maar aan het punt waar deze behoort te zitten.