Weet iemand hoe ik aan een verloopsnoer kan komen voor mijn B&O Beogram platenspeler?

Het snoer van de platenspeler is een 7-polige Din en wil deze aansluiten op een versterker met 2 x tulp. Het gaat dus om een 7-polig Din female naar 2 x male tulp. Alvast mijn dank.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Audio
2.6K
TurfGraver
6 jaar geleden
Is het niet makkelijker de gehele plug te vervangen voor RCA pluggen?
TurfGraver
6 jaar geleden
Om wat voor B&O Beogram platenspeler (model nummer) gaat het?
Inekez1
6 jaar geleden
Kijk eens bij de kringloopwinkel. Die hebben vaak bakken vol met dit soort snoeren.

Antwoorden (1)

De onderste twee pinnetjes kan je er met een kleine schroevendraaier uit draaien (deze worden gebruikt voor de aansturing en communicatie met de B&O set).
Daarna kan je er bv zo'n verloopje opzetten: (zie link bij Bron).
Let wel: je kan de platenspeler dan waarschijnlijk niet meer met de B&O afstandsbediening bedienen, en je moet mem wel op een phono ingang aansluiten.