Kan ik mijn muziekinstrument wireless verbinden met mijn bluetoothspeaker?

Ik wil mijn viool (met pickup en jack-uitgang) versterken door mijn bluetoothspeaker. Bestaat daartoe een interface?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio
1.5K

Antwoorden (1)

Er bestaan losse Bluetoothzendertjes, daarmee kun je signaal op lijnniveau draadloos overbrengen. De uitgang van jouw vioolpickup geeft waarschijnlijk iets te weinig signaal af, maar dat is met een klein voorversterkertje op te lossen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
Zou dan voor een batterij gevoede transmitter gaan, anders heb je nog met een kabel te maken.
https://www.allekabels.nl/bluetooth-speaker/516/1296519/bluetooth-muziekzender.html
Blijft probleem van (hi-Z) voor versterker...
TurfGraver
7 jaar geleden
Die van koosknip is ook oplaadbaar zie ik.
Voorversterken zal grootste probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De zender van de link is eigenlijk slechts als voorbeeld bedoeld, misschien met google wel een kant-en-klare oplossing te vinden bij een muziekwinkel. Klein voorversterkertje is door knutselaar zo gebouwd met onderdelen van nog geen tientje totaal.
TurfGraver
7 jaar geleden
Knutsel dan wel een voorversterker met een hoog impedantie input.