Sony ps-lx49p platenspeler hoe aansluiten aan voeding?

Hallo,

Ik heb onlangs de platenspeler van mijn oma gekregen, maar zonder al die shebang. Dus ik heb geen idee hoe ik deze moet aansluiten.

De platenspeler heeft 2 RCA kabels (rode en witte) en een 3 pin connector, maar geen stekker voor de voeding, dus ik veronderstel dat de 3p kabel voor de voeding is.

Is er een manier om de platenspeler aan te sluiten in de muur met een adapter...? of een andere oplossing.

Alvast bedankt
Cynthia

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio
3K
TurfGraver
7 jaar geleden
Zie hier (12v):
http://community.sony.com/t5/Home-Theater-Products/Turntable-power/m-p/493247
Vergeet niet dat het ook een phone ingang nodig zal hebben.
BarendV
7 jaar geleden
*phone = phono
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@TurfGraver Ik heb die bepaalde forum al bekeken, maar ik ga geen voeding kopen, dan staat er zo'n lelijke bak naast de platenspeler.. is er echt geen andere oplossing? en phono ingang welk apparaat heb je hier voor nodig?
TurfGraver
7 jaar geleden
12V DC 2W adapter zal moeten werken.
Dus als je zo'n adapter hebt liggen...
Bijvoorbeeld:
www.allekabels.nl/ac-dc-adapter/7207/1307593/universele-ac-dc-adapter-12-v.html
Phono ingang (dank BarendV) kan op je (oude) versterker zitten en anders heb je dus eerst nog een Phono voorversterker nodig (voor tussen de platenspeler en je versterker).
Bijvoorbeeld:
www.bax-shop.nl/phono-voorversterker-attenuator/behringer-pp-400-phono-voorversterker
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dus ik heb zo'n phono versterker nodig, versterker en dan pas de speakers?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik snap het al, bedankt voor de hulp! :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sorry nog een ding, zo wordt de 3 pin niet aangesloten kan dit kwaad?
TurfGraver
7 jaar geleden
De adapter sluit je (correct) aan op die 3 pin.
Zie link in eerste reactie.
TurfGraver
7 jaar geleden
1 pin (middelste) wordt niet gebruikt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ja maar als ik zo'n adapter koop moet ik dan de kabel doormidden knippen en de kabel zo verbinden aan de pinnen? Sorry dat ik zo moeilijk doe, ik snap het gewoon niet helemaal.
TurfGraver
7 jaar geleden
Ik zou plug van zowel de adapter als van de pickup er af knippen.
Of (als je er niks van snapt) er van afblijven. :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
oke bedankt voor de hulp! :)

Antwoorden (1)

Deze 3 pin connector werd aangesloten aan de achterzijde van de stereo installatie kreeg dus daar zijn stroom van
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deze heb ik dus niet meer, weet u of er een adapter bestaat?