Hoe kan ik mijn stem radio-achtig laten klinken?

Ik wil graag livestreamen, hiervoor ga ik een computer en webcam kopen. Aangezien ik veel interactie wil lijkt het mij wel leuk als ik wat radio-achtiger klink. Kan dit met behulp van apparaten? Ik hoorde dat het misschien zou kunnen met een compressor maar heb er geen verstand van hoe dat zou moeten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio
1.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met een goede studio microfoon klinkt het al aardig als op de radio. Wil je het echt goed doen kan je naar een compressor kijken. Dit kan trouwens ook softwarematig.
TurfGraver
7 jaar geleden
Wellicht leuk om naar te kijken.
http://homestudioplugin.nl/webseminars/
En dan filmpje 'Mixen voiceover'.
Is software matig maar kan natuurlijk ook met hardware.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De treble verhogen werkt ook!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een studio condenser microfoon geeft het geluid dat je van radio-dj's verwacht. Wel moet je natuurlijk en niet al te hoge stem hebben, dus helpt het om ook stemoefeningen te doen.

Antwoorden (1)

Bij radiozenders valt het mij altijd op dat de sprekers erg dichtbij de microfoon zitten.
Koop een studio condenser microfoon met een windcap/popfilter zodat de "p" niet zo hard klinkt.
Probeer vervolgens lager en een beetje sneller dan normaal te praten.
Zit dichtbij de microfoon, maar niet zo dichtbij dat de microfoon gaan clippen, experimenteer hier dus een beetje mee.

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Karsten