Hoe kan ik van mijn computer muziek spelen door mijn speakers?

het zijn 2speakers van 55W 6 ohmen 1 van 30W 8 ohm,
mijn computer is een desktop.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Je computer heeft een luidspreker-/koptelefoon-uitgang. Vrijwel altijd zit die achterop, en vrijwel altijd is 'ie groen of kleurloos, en zit 'ie naast een rood of roze poortje dat de microfooningang is. Sommige computers hebben ook voorop of bovenop nog dezelfde aansluitingen, soms achter een schuifklepje.

De luidsprekeruitgang moet je verbinden met de speakers. Hoe dat moet hangt ervan af wat voor aansluitingen de speakers hebben. Veel sets voor de computer gemaakte speakers hebben zo'n zelfde formaat stekkertje als het koptelefoontje van je mp3-speler of telefoon (3.5 mm jack), en dan is het plug and play. Sommige speakers hebben ook tulp-aansluitingen, dan moet je een verloopkabeltje kopen van een paar euro.

Zo te horen hebben jouw speakers ingebouwde versterking, maar niet alle speakers hebben dat, vooral niet als ze bedoeld zijn om via een versterker (zoals bijvoorbeeld in een stereo toren) gebruikt te worden. In dat geval moet je je computer op de line-in/aux-in van de stereotoren aansluiten. Dan geldt uiteindelijk weer hetzelfde: kijken naar de aansluitingen op de stereotoren, kijken naar de audio-jacks op de computer, en even langs een willekeurige electronicazaak voor het juiste kabeltje. Tip: Neem een paar foto's van alle aansluitingen, dan kunnen ze je goed adviseren.

Merk/type van de luidsprekers aangeven zou kunnen helpen een beter antwoord te krijgen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt voor het uitgebrijde andwoord
TurfGraver
7 jaar geleden
Ik kan uit de vraag niet opmaken of dit actieve luidsprekers zijn. Juist niet eigenlijk, pasieve luidsprekers geven namelijk vaan de watt en impedantie aan... Er lijkt dus juist dar er een versterker nog tussen moet.
Luidsprekers zijn geen hoofdtelefoon dus daarop zal te weinig vermogen geleverd kunnen worden.

Andere antwoorden (1)

Het kan rechtstreeks vanuit de koptelefoon-uitgang. Het kan ook via de speakeruitgang, maar dan moet je er een versterker tussen zetten.
jc54