Hoe kan ik met mijn telefoon muziek laten afspelen via de boxen?

Ik ben in het bezit van een paar boxen die ik aan een versterker heb ik aangesloten. Op deze versterker heb ik een ook oude radio aangesloten met een Tulp(RCA)-kabel en doet het prima. Nou zou ik ook graag via die versterker mijn telefoon aan willen sluiten, zodat ik de muziek op mijn telefoon af kan laten spelen via de boxen. Hoe is dit mogelijk?

Ik heb al geprobeerd met een cinch/RCA kabel, maar dat werkt blijkbaar niet. Ik weet niet of deze kabels enkel in één richting te gebruiken zijn of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
1.3K

Antwoorden (2)

daarvoor heb je een jack naar tulp kabel nodig zoals in de link is afgebeeld. en deze dan aansluiten op de tape-in of aux aansluiting op je versterker.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het handigst is een bluetooth audio adapter kopen. Die van Logitech is goed en kost ongeveer 25 euro. Je bent dan draadloos met de versterker verbonden wat handig is bij het uitzoeken van je muziek.
paulus811