Welke audio setje voor video editing & muziek luisteren?

Ik wil een speaker setje voor aan mijn computer. Ik wil hem gebruiken voor video editing en het luisteren van muziek. Dit setje leek me wel goed : http://tweakers.net/pricewatch/431721/edifier-r1280t-(bruin).html maar deze ook : http://tweakers.net/pricewatch/294960/hercules-xps-20-80-dj-monitor.html ik twijfel tussen die twee setjes een daarbuiten vraag ik me ook af of ik niet beter een 2.1 setje kan nemen (dus met een subwoofer). Wat raden jullie aan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is een vraag die een discussie over meningen en smaak teweeg brengt dus hij wordt mogelijk afgeschoten. Maar ik zou zeggen: neem nooit een subwoofer, zeker niet in goedkope setjes (lees onder de, zeg, €500), dat zijn rotdingen want je zit dan met een dreunende bas box en een set schetterende satellites. Veel beter investeer je in een goede set koptelefoons en/of een goede set studio monitors. En reviews lezen.
paulus811
8 jaar geleden
Mee eens Badbunny, al heb je voor onder de 100 euro (dat kosten de setjes) ook geen goede studio monitors, zelfs een goede koptelefoon wordt lastig voor die prijs.

Antwoorden (1)

Beide setjes zijn goed te noemen. Voor optimalisatie van je te editen geluid kun je misschien toch ook een subwoofer erbij nemen. Dus een 2.1 setje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@SadBunny zegt juist ; Maar ik zou zeggen: neem nooit een subwoofer, zeker niet in goedkope setjes (lees onder de, zeg, €500), dat zijn rotdingen want je zit dan met een dreunende bas box en een set schetterende satellites.