wat moet je hier voor kabel hebben?

Ik wil graag deze speakers gebruiken maar wat voor kabels moet je gebruiken. De speaker is volgens mij een magnat all ribbon 6pii

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Speakerkabel.

https://www.conrad.nl/nl/luidsprekerkabel-2-x-25-mm-zwart-cordial-cls-225-black-100-per-meter-730835.html

Bijvoorbeeld

Toegevoegd na 41 seconden:
http://www.bax-shop.nl/speakerkabel-per-meter-rol/procab-als25-luidsprekerkabel-1m
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
paulus811
8 jaar geleden
Klopt +, maar zelfs een electriciteitskabel zou je kunnen gebruiken zolang je er maar voor zorgt dat de + en - juist aangesloten zijn (en dat is bij 'echte' speakerkabel iets makkelijker vanwege de gekleurde aders)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jups, niks meer en niks minder dan wat koper omwikkeld met plastic in twee duidelijke kleuren. Die je ook prima om kan wisselen.
Vaak hoef je niet eens kabel aan te schaffen hiervoor. Als je nog wat speakerdraad van een home cinema set over hebt kun je dat ook gewoon gebruiken. Speakerdraad is vaak zwart-rood, zwart-wit, grijs of een andere kleur. Zolang er koperdraadjes in zitten zit je meestal wel goed!

Je kunt de speaker niet rechtstreeks op bijv. je pc aansluiten. Daarvoor heb je een versterker nodig. Op die versterker kun je dan je pc weer aansluiten waardoor je muziek door de speakers te horen zal zijn (Als alles klopt natuurlijk haha)

Op de onderstaande link zie je een foto van een versterker waar 2 frontspeakers op aangesloten zijn (zie onderaan links op het apparaat):
http://i31.tinypic.com/2q2ldoi.jpg

Zo moet je aan de andere kant van de kabel ook de speaker aansluiten (de rode aansluiting op de speaker moet verbonden worden met de rode aansluiting van de versterker en natuurlijk bij de zwarte hetzelfde: zwarte aansluiting vd speaker op de zwarte aansluiting vd versterker.) Daarom zie je vaak dat de speakerdraad zelf ook zwart met rood is, om het makkelijker/duidelijker te maken.

Mochten er nog dingen onduidelijk zijn, schrijf dan hieronder maar een reactie naar me! Het is allemaal niet heel moeilijk, maar je moet de logica ervan even doorkrijgen.
Succes ermee!