Sleutelen fabrikanten aan hun product (al op de markt) zonder het type-nummer te veranderen?

Deze vraag behoeft nadere toelichting. Ik overweeg een bepaald type koptelefoon te kopen, lees recensies hierover, bemerk één nadeel dat diverse malen genoemd wordt en stuit dan op een recensie van iemand die letterlijk schrijft (in het Duits) dat voornoemd probleem inmiddels is opgelost. Ik kan mij niet voorstellen dat een fabrikant zijn product verandert zonder het als een vernieuwd type op de markt te brengen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Misschien een beetje een technisch verhaal, maar producten worden vaak in batches geproduceerd. Een batch kan verschillende grotes hebben. Het kan zijn dat er bij 1 of meerdere batches een productiefout ontstaat. Dit wordt dan verholpen door de fabrikant.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@paspoes Dat ligt aan het product. Een goed voorbeeld is de PS3, die is er in meerdere modellen met verschillende aanduidingen. Maar zelfs dan heb je weer verschillen onder de verkoopnamen, dat kan je opzoeken via de productcode. Een hele lange code. Stel dat je product heel populair is en door nerds/techies in de gaten wordt gehouden, dan komt zulke info boven drijven, nu zal het wellicht vooral iets zijn wat de fabrikant weet, maar waar je dus door onderzoek achter zou kunnen komen.