Waarom schakelt mijn radio automatisch over naar het nieuws als ik muziek van een CD aan het luisteren ben?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
25.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat voor merk autoradio heb je? Of is het een ingebouwde in de auto? Zo ja, wat voor merk auto? Dit is namelijk een instelling die je hebt aangezet (of die automatisch aanstaat).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk TA niet? Traffic announcement, kijk hoe je deze kan uitschakelen op jouw specifieke radio.

Antwoorden (2)

Ik denk omdat je RDS functie ingeschakeld is.
Even opzoeken en uitschakelen, maar dan ontvang je geen belangrijke informatie meer, mocht er iets gebeuren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat komt om dat je de functie TA of TP aanheb staan

TA/TP is merk afhankelijk

Je zal de functie TA/TP in het menu uit moeten zetten

Op de meeste pioneer en of Kenwood radio's zit een knopje dat je een aantal secondes in moet drukken om het uit te schakelen

Maar er staat dan ergens op je display van de radio aangegeven dat TA/TP aan staat

TA = Traffic announcements
TP = Traffic program

Oftewel verkeersinformatie