Waarom krijg ik geen muziek als ik mijn 3,5 mm jackkabel aansluit aan mijn 3,5 naar 6,3 adapter?

Gisteren heb ik een 3.5 naar 6.3 adapter gekocht, en vervolgens mijn 3.5 naar 3.5 kabel eraan gekoppeld en aan de andere 3.5 uitgang aan mijn mobiele telefoon. De 6.3 mm uitgang heb ik in de stereoapparaat gestopt. Ik heb geprobeerd om muziek af te spelen vanuit mijn telefoon, maar er kwam geen muziek uit. Je kan de stereoapparaat op verschillende standen zetten (CD, tuner, AUX, phono). De laatste twee heb ik geprobeerd, maar alsnog geen muziek. Weet iemand hoe dit komt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Gezien je eerdere vraag: je probeert twee uitgangen op elkaar aan te sluiten, en dat gaat natuurlijk niet werken.

Toegevoegd na 2 uur:
Misschien is de verwarring ontstaan omdat er "phones" staat ? Dat slaat niet op smartphones maar op headphones ( http://en.wikipedia.org/wiki/Headphones )
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
Nee, dan doe je nog precies hetzelfde, je probeert de telefoon op de koptelefoon*uit*gang aan te sluiten, en dat werkt niet. Je moet de telefoon op een *in*gang aansluiten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk eens aan de achterkant van die versterker.
Daar zitten vaak de ingangen. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je dan zoiets nodig (als er rca ingangen op je versterker zitten).
http://www.onlinekabelshop.nl/pd-connex-3-5mm-jack-tulp-stereo-2x-rca-kabel-3-meter
Shiny220
9 jaar geleden
Klopt wat hierboven gezegd wordt. Je hebt een kabeltje nodig wat vrij simpel is: aan de ene kant de 3.5 jackplug (voor in je telefoon) aan de andere kant de rood/witte 'tulip' plugjes. Deze rode en witte steek je in je versterker in BV de AUX, of de CD, en dan zet je je versterker ook op AUX of CD. Zorg ervoor dat je de boxen die je er op aangesloten hebt op "ON" hebt staan en als je met je hoofdtelefoon luistert zet ze dan op OFF. Zorg ook dat als je je muziek wil draaien je versterker niet op TAPE staat. Dan kan je ook geen geluid krijgen ;) Succes !