Hoe sluit ik een Casio CTK700 middels audiokabel aan op Windows 8.1 Audacity?

Hallo allemaal, ik heb een Casio CTK700 key-board (muziek) en wil hem graag middels audiokabel (3,5mm naar 6,3mm) met mijn pc verbinden. Ik heb Windows 8.1 en wil zo mijn geluid kunnen opnemen (zonder ruis natuurlijk) via Audacity. Het probleem is echter dat ik wél na aansluiten geluid van mijn key-board op mijn PC hoor, maar mijn PC en Audacity dit niet registeren (en dus ook niet opnemen). Ik heb het al geprobeerd om het via Audacity (waarschijnlijk de boosdoener) op te lossen, maar dat mocht niets baten, ook niet bij opnemen -> "wat men hoort"...

Toen heb ik het via de achterkant van mijn PC geprobeerd, via mijn geluidkaart (een Sound Blaster Z). Nu neemt deze het wél op, maar vreemd genoeg zit er oneindig veel ruis bij (en ik heb geen andere microfoon aangesloten of zoiets...) Alle instellingen in mijn Sound Blaster-menu afgegaan en ook nagegaan of één of andere stem/ruis-vervormer was ingeschakeld. Niet dus.

Ik ben ten einde raad. Weet iemand hoe ik dit probleem (met mijn apparatuur die ik nu heb) kan oplossen? Of kent iemand toevallig dit probleem? Graag hoor ik van u!

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
1K

Het beste antwoord

Het is meestal maar de vraag of Windows 8.1 en de soundcard maar goed "samenwerken". In dit geval denk ik dat het aan je geluidskaart ligt. In de instellingen van de geluidskaart kun je dat wijzigen. Anders ga je naar configuratiescherm -> hardware en geluiden -> eigenschappen en daar vindt je het
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

een midi controller is voor jou keyboard de oplossing; je koopt zo'n apparaatje en vervolgens;

1 verbind keyboard met midi controller
2 verbind midi controller met pc
3 open een programma met daw ondersteuning, zoals fl studio
4 begin met spelen

zo'n apparaatje moet je hebben, kost haast niets en je hebt totaal geen last van ruis

http://www.thomann.de/nl/thomann_midi_usb_1x1.htm?offid=5&affid=1&subid=274906NL&subid2=Thomann+Midi+USB+1x1&origin=boost&gclid=CjwKEAjww9O3BRDp1tq0jIP023YSJAB0-j1SZzW1hbcYUfbo3BEfo3010LpBTf6G4TTuyq6C-xyi0xoC6Cvw_wcB

Toegevoegd na 23 seconden:
audicity werkt ook