hoe kom ik van de harde bass af in?

Ik heb al een tijdje de oude boxen van mijn vader in mijn kamer staan. Deze heb ik tot nu toe altijd gebruikt voor radio en daar eed alles het prima.
Nu wil ik de versterker en de boxen aansluiten op mijn telefoon maar als ik dit doe dan komt er een hele harde ruisende bass. Ik heb mijn telefoon gewoon in de Phono aansluiting gedaan bij de versterker en er komt ook geluid uit de boxen. alleen wil ik van die veel te harde bass af.
ik las op een andere site iets met een ground kabel maar weet niet wat ik hiermee moet doen om dit probleem op te lossen.

op de foto is de achter kant van de versterker te zien. ik heb de boxen al aangesloten door middel aden van mijn boxen welke i heb verbonden met de ansluitingen rechts op de foto. mijn telefoon heb ik aangesloten op de phono aansluiting. boven de phono aansluiting dit de ground aansluiting maar ik weet niet of ik deze nodig heb.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja met ground kabel wordt een aardlus bedoeld, wllicht hem je hier iets aan:
https://www.google.nl/shopping/product/15048246878024656662?q=aardlus+isolator+conrad&newwindow=1&espv=2&biw=1440&bih=799&bav=on.2,or.r_cp.&bvm=bv.88198703,d.ZGU&ion=1&tch=1&ech=1&psi=B2YIVbW5BKGd7gbC5YHwCw.1426613764976.5&ei=GWYIVei0LaX17AaBgYGYBQ&ved=0CGQQqSswAg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dankje voor je snelle reactie. waar zou ik deze kabel moeten aansluiten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die heb je niet nodig (is voor aarden van een platen speler).
Zie antwoord hieronder.

Het beste antwoord

De phono-ingang van een versterker heeft een klankcorrectie die expres het laag benadrukt en het hoog verzwakt. Deze z.g. RIAA correctie wordt op vinylplaten gebruikt om bij weergave de ruis te minimaliseren en de breedte van de groeven te beperken zodat er meer muziek op een (langspeel-)plaat past.
Je kunt deze ingang dus niet voor andere bronnen gebruiken dan een platenspeler met dynamisch element.
Overigens is de verwarring verklaarbaar: Phono is wat anders dan Phone.

Toegevoegd na 1 minuut:
De oplossing van jouw probleem is dus gewoon een andere ingang gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
top! ik heb hem in de CD/AUX geplugd en nu doet die het super! heel erg bedankt! Nu nog een vraagje, Het zijn oude boxen, oude snoeren en een oude versterker. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? dat de snoeren overbelast raken o.i.d.?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Snoeren kun je met een huis-tuin-en-keuken versterker niet overbelasten, daar heb je véél hogere vermogens voor nodig. Oude boxen kunnen versleten zijn doordat de rubber rand van de basspeaker vergaan is, maar goede oude speakers zijn vaak beter dan wat je tegenwoordig in de winkel koopt.
Van oude versterkers kunnen bepaalde onderdelen (condensatoren) verouderen zodat je ruis of af en toe gekraak hoort.
Zolang je daar geen last van hebt kun je er prima van genieten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
super bedankt voor je hulp. vanaf nu heb ik top geluid!

Andere antwoorden (1)

Phono aansluiting is niet geschikt voor line-out. Gebruik de CD/AUX of eventueel de Tape1-REC of Tape2-REC als ingang. Hierdoor zal het stukken beter gaan klinken!