Hoe gebruik je je apple earpods als microfoon op een windows pc?

Ik heb apple earpods met een mic, en hoe kan ik die gebruiken op de pc? Ik heb al geprobeerd het in de microfoon gaatje te stoppen maar als ik naar het geluid ga en dan opnemen staat dat er geen mic aangesloten is terwijl dat wel gebeurd op filmpjes op youtube. Graag antwoorden of dit uberhaupt wel kan en als het kan graag vertellen hoe.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
7.1K

Antwoorden (2)

Ja en nee. De oortjes-microfoon combinatie vereist een andere soort 3,5mm jack. Zoals je waarschijnlijk wel kunt zien is die aansluiting opgebouwd uit 4 onderdelen (de pin is verdeeld met witte streepjes). Bij een losse microfoon met 3,5mm jack is dit 3. Dat betekent dat de punten waarop de microfoon in een Windows contact maakt niet overeenkomt met jouw oortjes-mic combi. Hier zijn echter wel verloopstukjes voor. Zie een voorbeeld in de bronnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
er zijn daar ook speciale kabels voor, ff zoeken op internet en je zal m wel vinden ;-)