ik heb een radiobox in elkaar geknutseld maar helaas geen radio ontvangst...hoe los ik dit op? PS het ding moet werken in een lijnbus...

Toegevoegd na 18 minuten:
Voor alle duidelijkheid, ik heb niet moeten solderen: autoradio + speakers + kabeltjes op elkaar aangesloten en antenne ingeplugd. Ik kan cd/USB/smartphone luisteren maar geen radio ontvangst. Ik heb ook al de negatieve kant van de antenne op de negatieve kant van de stroombron aangesloten om de kooi van het voertuig als antenne te doen werken maar helaas nog altijd geen ontvangst...soms als ik ergens stilsta heb ik 1 radiostation (meestal een lokale zender)...

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb nog enkele dingen geprobeerd: antenne vervangen door koperdraad van ong.50cm en ong. 1m maar geen verandering. In een auto doet hij het overigens perfect...dus ik denk eerder dat de combinatie met de lijnbus er voor iets tussenzit...iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antenne zou handig zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
weet je zeker dat de radio 12 volt krijgt soms werken ze in vrachtwagens en bussen met 24 volt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mogelijk hangt de radio in de bus geheel in kunststof zonder dat de kast contact maakt met het frame van de bus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
er is een omvormer 24/12 ingebouwd & bij de stroomkabel hangt de negatieve kant aan de negatieve kant van de antenne, dus zou het frame contact moeten maken met de antenne/radio...hebben ze mij gezegd tenminste...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een iets dikkere koperdraad in de antenne-uitgang gestoken maar blijkbaar was dat niet nodig...Het probleem ligt duidelijk ergens bij de 24v / omvormer...wat dat zou kunnen zijn moet ik nog uitzoeken... maar bij 12V werkt alles...zelfs vrij goede radio ontvangst...

Antwoorden (2)

Eerste x gesoldeerd? Ik zou alle soldeer punten nog eens goed laten vloeien, vaak word er geplakt i.p.v.gesoldeerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je wel cd kan luisteren moet het probleem haast wel bij de antenne zitten
en als je alleen de lokale zender kan ontvangen geeft al aan dat je een erg zwak ontvangst heb probeer eens een andere antenne of een dun kaal koperdraadje van een meter in de kern van de antenne ingang.