Wat zijn op dit moment de beste oortjes en hoofdtelefoons tussen de 100 en 300 euro?

zie bovenstaande vraag

Toegevoegd na 6 minuten:
Misschien ook wel leuk om te weten als er iemand dat weet.
Wat is naast mijn hoofdvraag hierboven, de BESTE koptelefoon en oortjes op DIT moment?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
paulus811
9 jaar geleden
Wat is 'de beste' volgens jou? Die de originele muziek het best benaderd? Die het lekkerste zit? Die het langst op een batterijlading mee gaat? Die noise cancelling heeft?

Antwoorden (3)

Definitie 'de beste' qua koptelefoon is lastig te bepalen gezien geluid bij mensen een subjectieve beleving is. De één vind gauw een koptelefoon de beste als er veel laag wordt doorgegeven, de ander vindt de nadruk van harmonische boventonen weer erg pretting...

Maar in de 'overall ranking' staan 'Grado' / 'Klipsch' / 'Shure' al een tijd erg hoog....
Grappig dat de 'Dre' headphones een modderfiguur slaan in vergelijking met de eerst genoemden.... bovengenoemde headphones vallen buiten de 300 euro range, maar dit is ook meer het antwoord naast je hoofdvraag. :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het beste is een voorkeur. Je kunt het beste in de categorie hoofdtelefoons / oordopjes onderscheiden in 5 gebieden. Rendement (gevoeligheid per m2), gebruikte materialen, draagcomfort, frequentie ( dit is afhankelijk van je voorkeur voor spectrumkleuring. In dat laatste geval kunnen bepaalde frequentiegebieden worden benadrukt / gefilterd), vervorming (meestal wordt dit niet aangegeven in technische gegevens en is gerelateerd aan rendement als in meer geluidsdruk = meer/minder vervorming).

Als je het beste merk bedoeld dan is daar geen enkel antwoord op te geven omdat de merkbeleving regioafhankelijk is. In Amerika, Azie en Europa en Zuid Amerika worden andere merken als topsegment ervaren. Het beste is op een hifi forum inlezen. Daar wordt met getrainde oren geluisterd en een oordeel gegeven over types en merken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo Funburb,

Hier zijn enkel voorstellen van de beste hoofdtelefoons die je momenteel vinden kan.

De 1ste is een Sony Hoofdtelefoon,
Dankzij de digitale geluidsonderdrukkingstechnologie wordt tot 99,7% van de geluiden verminderd die je kunnen afleiden van de muziek.
Een topper.

Wil je graag wat goed gaan dan is de 2de ook een goed oplossing.
het is een DJ hoofdtelefoon, met optimale kwaliteit.

Zie de bronnen voor alle info met prijzen.

Veel plezier ermee.