Welke boxen/versterker aanschaffen voor beluisteren van muziek (spotify) en tv?

Ik heb een geluidsset nodig voor in mijn woonkamer, waar ik niet bijzonder veel ruimte heb. Ik wil geen set met 5 boxen, het liefst 2 wat kleinere boxen, eventueel met een subwoofer.
Ik heb totaal geen verstand hiervan, dus zou graag advies willen. Doe ik er goed aan om een losse versterker te kopen, met aparte boxen? Of is een 2.1 home cinema set iets voor mij?
Budget is max 500 euro, tweedehands heeft mijn voorkeur. Ik heb een tweedehands Bose 3-2-1 home cinema set series 3 gezien voor 450 euro. Zou dit iets kunnen zijn voor mij?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
1.1K

Antwoorden (2)

Waarom niet? Ga gewoon bij die man langs en test het! Zelfde geld voor een winkel, altijd testen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het meest eenvoudig (aan te sluiten) is gewoon een setje stereospeakers op een stereoversterker (als je goede speakers hebt, zul je geen subwoofer nodig hebben).
Daarnaast zul je ook een muziekbron moeten aansluiten (bijv. CD-speler, DVD-speler, Blueray-speler, radiotuner of mp3-speler (van je ipod of telefoon).
Tussen de speakers en de versterker hoort een speakerkabel en tussen je bron en versterker hoort ook een kabel (vaak met tulpplug, deze heten interlink), voor een telefoon kun je een tulp-mini-jack-kabel gebruiken of zelfs een draadloze (bluetooth) ontvanger aan je versterker koppelen.
Je kunt veel van deze benodigdheden vinden op marktplaats.
Voor speakers zou je eens kunnen kijken naar celestion of mission.
Voor versterkers en spelers zijn de volgende (betere) merken voldoende binnen je budget verkrijgbaar: Rotel, Marantz en Denon.
Zie ook de voorbeelden in de links.
Advies is om de spullen altijd te beluisteren voordat de koop definitief is, dan kun je bepalen of de klank wel je smaak is en of het ook goed functioneert (het is immers tweedehands).