Wat is de beste draaitafel voor een beginnend dj?

Ik ben een beginnend dj wat is een goei draaitafel voor mij? Ik wil het wel een beetje serieus aanpakken maar het moet niet te duur zijn

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is niet te duur?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Googel gewoon eens op 'draaitafel voor beginners'. Ik kreeg interessante hits.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1; prijs
2: midi (via pc of laptop) of cd of echte platen ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.new-line.nl/nl/dj-draaitafel/synq-xtrm-1-draaitafel_11708.htm http://www.new-line.nl/nl/dj-draaitafel/reloop-rp-4000-m_12680.htm#extern Snaaraangedreven is echt niet meer een optie vanwege het kleine prijsverschil. Het prijsverschil is waar je het vroeger voor deed.

Antwoorden (2)

Laten we eerst eens beginnen met je budget en wat voor draaitafel wil je?
Wil je een Direct drive of een snaar aangedreven?

Bij een direct drive wordt de plaat direct aangedreven door een motortje.

Bij een snaar wordt de plaat aangedreven door een je raad het al een snaar , nadeel bij dit soort tafels is dat de snaar wat uitrekt en dat beinvloed de nauwkeurigheid behoorlijk. De draaitafel "zweeft" dan en je platen lopen snel uit sync.
Voordeel is dat deze systemen goedkoper zijn.

Verders is er niet echt een passend antwoord te geven voor de beginner omdat smaak heel erg persoonlijk is.
Veel gevorderden vinden reloops erg fijn , maar beginners vinden deze vaak wat te strak draaien.
Stantons zijn vaak ook fijner voor beginners maar de prijs schrikt sommige af.

Zelf zweer ik bij Technics omdat deze behoorlijk tegen ruig gebruik bestand zijn en de nauwkeurigheid zeer lang goed bljift. Deze tafels zijn wel erg duur en zelfs 2e hands nog steeds vrij prijzig.

Als je vrienden hebt met draaitafels dan raad ik je aan deze eens te proberen, grote kans dat meerdere mensen verschillende systemen hebben en je zo de verschillen per merk voelt.
Mocht je 2e hands willen kopen dan moet je daar toch wat voorzichtig mee zijn en de tafels goed testen op nauwkeurigheid.
2e hands snaar aangedreven raad ik je dan ook sterk af.

Je kunt ook eens langs gaan bij bijvoorbeeld Bax in Goes en verschillende tafels proberen. Grote kans dat je daar wat vindt wat bij jouw beginners style past.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom zou je tegenwoordig uberhaupt nog voor snaaraangedreven gaan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
idd :) snaar zou ik zelf ook geen optie vinden maar voor sommigen kan het een optie zijn.
Er zijn verscheidende soorten 'draaitafels'. Het kon om vinyl spelers gaan, cd spelers of digitale "draaitafel" (MIDI, via de computer of eventueel usb).
Digitaal is voor zover ik weet het goedkoopst. In een digitale draaitafel zit alles* wat je nodig hebt als beginnende DJ, exclusief een laptop met muziek. Er zijn veel soorten digitale "draaitafels" in de winkel te vinden, waarvan de prijs kan variëren tussen nog geen 80 tot boven de 1000 euro's. Voor beginnende zit de prijs vaak tussen de 100 en 300 euro.
CD spelers en vinyl draaitafels zijn weer een ander verhaal. Als je daarmee serieus wilt beginnen, moet je 2 cd spelers/draaitafels en een mixer aanschaffen. Al om die reden kost dit meer dan een digitale "draaitafel", waar dat al samen in zit gebouwd.
Een goede CD speler of vinyl draaitafel kan je rond de 400 euro per stuk kosten. Mixers zijn een stuk goedkoper (Ik weet hier geen bedrag bij).
Wat er ook bestaat, zijn de zo genoemde "combi-spelers", cd-spelers die samen in een apparaat zitten ingebouwd. (Een beetje als een digitale "draaitafel, eigenlijk.) Een voorbeeld zit erbij als afbeelding.

Als je echt beginnend bent, raad ik je aan om een digitale "draaitafel" te kiezen. Deze zijn veel goedkoper en je kan de meeste dingen leren die je als DJ wilt kunnen/weten.
Een leuk voorbeeld is van Pioneer de DDJ-SB. Of van American Audio, de VMS2.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
*Wat je in totaal krijgt, bijvoorbeeld een ingebouwde geluidskaart, hang natuurlijk af van wat je neemt...