welke speakers beste aansluiten op alpine 320w versterker?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

De beste speakers zijn diegene die A) in jouw auto passen, B) binnen jouw budget vallen en C) het geluid weergeven wat jij persoonlijk mooi vindt.

In het algemeen is het geluid van een componentenset beter. De lage, midden en hoge tonen hebben dan elk een eigen speaker. Er zijn sets van 2 speakers (de grote geeft dan laag en midden weer) en 3 speakers (hoog midden laag apart per speaker)

Bij een componentenset zit altijd een scheidingsfilter om de juiste frequentie (toonhoogte) naar de juiste speaker te sturen.

Nadeel van composers is dat het inbouwen lastiger is omdat je meerdere inbouwplekken nodig hebt.

Het best besteedt je geld aan 1 goede set ipv 2 mindere voor en achter. Met een subwoofer versterk je de bassen wat vaak een indrukwekkend geluid geeft, maar wel kofferruimte inneemt.

Speakers worden niet specifiek gemaakt voor een bepaalde versterker. Wel zou ik een bedrag uitgeven wat in verhouding staat tot de prijs van de versterker. De jouwe kost rond de 100 euro, dat zou dan persoonlijk voor mij ook het budget zijn voor speakers.

Soms kun je tweedehands een veel betere set kopen voor hetzelfde geld, er is genoeg aanbod en op speakergebied verandert de techniek niet enorm snel.
paulus811