brom/ruis uit alle speakers?

Hallo,

Ik heb een 2.1 speaker set van Phillips, en er komt een harde ruis/brom uit alle 3 me boxen.
De oorzaak weet ik niet, ik startte mijn computer op, deed mijn speakers aan en er kwam direct een harde ruis/brom uit alle 3 me speakers.
De laatste keer dat ik me speakers had gebruikt had ik eventjes mijn muziek hard gezet, maar daarna ook weer zachtjes en had nergens last van.
Wanneer ik mijn speakers loskoppel van de computer, geeft die alsnog een ruis/brom, dus het ligt aan de speakers zelf lijkt mij.
Als ik de rode en witte bedrading van de linker en rechter speaker loskoppel blijft de grote speaker nog brommen.
Wanneer ik het draad wat stroom geeft in een geaard stopcontact doe, geeft die ook alsnog een ruis, net als in een stekkerdoos.

Wie weet wat dit is, en of/hoe dit te verhelpen is? alvast bedankt!

Mvg, Bjorn S.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Als het een lage brom is (50Hz) kan het zijn dat er ergens sluiting in een stroomsnoer zit. Je hoort dan in feite de frequentie van het lichtnet.

Je kan het netsnoer controleren contoleren of er geen rare knikken inzitten of dat er iets van een beschadiging zichtbaar is. Waarschijlnijk niet, waarschijnlijk zit het in de basspeaker (daar waar het netsnoer de speaker in gaat) niet helemaal goed.

Je kan het versterker gedeelte open maken en het netsnoer opnieuw solderen, maar ik weet niet of dat in je mogelijkheden ligt.
Simpeler, maar niet altijd mogelijk, gebruik een ander netsnoer. Wil soms ook nog wel eens helpen (maar weet niet of het een los snoer is).