Bestaat er een accu met stopcontact?

Ik heb vandaag een bluetooth speaker gekocht. Deze speaker heeft geen ingebouwde accu en werkt dus alleen als hij aan het stopcontact zit. Mijn vraag is dus of er een accu is met een stopcontact zodat ik de speaker ook kan gebruiken op plekken waar geen stopcontact is.

De speaker:
http://www.bol.com/nl/p/audiosonic-sk-1532/9200000021790723/?Referrer=ADVNLGSA0020179200000021790723

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
5.7K

Antwoorden (3)

Ja, deze bestaan zeker. O.a. Duracell heeft deze, een portable accu, al een tijd op de markt.

Zie bron voor plaatsen waar hij te koop is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is geen accu.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar een powerbank voor USB, wel super handig, maar de vraagsteller heeft er niets aan.
Zo te zien heeft de speaker een losse voedingsadapter. Als je op de adapter kijkt hoeveel Volt hij afgeeft dan weet je of je hem met 12 V kunt voeden. Je hoeft dan alleen een snoertje met passende plug te kopen die je aan de accu verbindt. Wel opletten dat je + en - goed aansluit, verwisselen zal de speaker zeker opblazen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tussen het apparaat en de stekker zit een adapter. Deze adapter zet de netstroom om in 'kleinere' stroom die de speaker gebruikt. De stekker van de adapter heeft rond de 230 volt nodig en daar bestaan geen (betaalbare en draagbare) accu's voor. Je kunt het in principe wel voor elkaar krijgen maar dat wordt heel onhandig en duur. Wat wel een optie zou zijn is het apparaat rechtstreeks op een accu aansluiten die ook 'kleine' stroom geeft. Dus dan gebruik je de adapter niet. Maar goed, dan moet je weten op hoeveel volt het apparaat werkt en hoeveel Ampère deze verbruikt. Dan staat als het goed is ook wel op de adapter.